Videre

Business Terms

Betaling  
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA Dankort, VISA, MasterCard, Maestro, Apple Pay og Google Pay.

Ved forudbestilling trækkes købssummen ved betaling i forbindelse med aflæggelse af bestilling. 

Levering 
Vi bestræber os på at levere indenfor 2 hverdage til Danmark og inden for 5 hverdag i EU. Kontakt os venligst for levering til øvrige lande. Vi leverer som udgangspunkt til nærmeste pakkeshop.

Er det ikke muligt at levere din bestilling, vil den blive taget med retur. Dette kan medføre yderligere leveringsomkostninger for dig.

Særaftale om levering og montering
Har du en særaftale om gratis levering og montering af SORTED, skal DesignLife have adgang til din bolig i dagtimerne på den aftalte leverings- og monteringsdag.

Såfremt DesignLife ikke har adgang til din bolig på leveringstidspunktet vil SORTED, om muligt blive stillet ved din bopæl, hvis du som kunde giver samtykke om dette. Er det ikke muligt at levere din bestilling vil den blive taget med retur og tilbuddet om gratis levering og montering bortfalder.

Det er kundens ansvar at placeringen, hvor SORTED skal monteres, er besluttet inden monteringstidspunktet samt at placeringen er tilgængelig og egnet til formålet. Er det ikke tilfældet bortfalder tilbuddet om montering.

Fortrydelsesret og returnering
Hvis du fortryder dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag du modtager dine varer. Dette forudsætter at varen ikke har været monteret og taget i brug.

Fortryder du et køb, skal du kontakte os telefonisk på 50902525.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor 15 hverdage.

Det koster 249,- kr. at sende retur. Beløbet fratrækkes din refundering.
Ved retur fra øvrige lande skal du selv stå for forsendelsen. 

2. sorteringsvarer er købt med fysisk besigtigelse og således ikke online, hvorfor fortrydelsesretten på 14 dage ikke omfatter 2. sorteringsvarer købt med dertil hørende rabatkode. 

Reklamation 
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse.

Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en produktions- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. 

Du må ikke bruge SORTED til det "våde" affald (fx madrester og restaffald) men derimod til det, der skal genbruges så som pap, plastik, metal, flasker etc. SORTED skal bruges med affaldsposer i. Såfremt ovenstående ikke følges, bortfalder reklamationsretten.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger indenfor 10 hverdage. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret når du sender den retur. 

Reklamationsretten bortfalder ved køb af 2. sorteringsvarer købt med dertil hørende rabatkode. 

Fejl, mangler og udeblevne leverancer
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes du rette henvendelse til os hurtigst muligt på mail@designlife.dk. Husk at skriv dit ordrenummer i mailen.

Ved 2. sorteringsvarer må køber påregne mindre kosmetiske fejl. Reklamationsretten bortfalder ved køb af 2. sorteringsvarer købt med dertil hørende rabatkode.